RadioPiave - Belluno

RadioPiave - Belluno



Free

2.0for iPhone, iPad
Age Rating
4+
Apps in this category do not contain restricted content.
9+
Apps in this category may contain mild or occasional cartoon, fantasy or real-life violence, as well as occasional or mild adult, sexually suggestive or horrifying content and may not be suitable for children under 9 years of age.
12+
Apps in this category may contain occasional mild indecent language, frequent or intense cartoon or real-life violence, minor or occasional adult or sexually suggestive material, and simulated gambling, and may be for children under 12 years of age.
17+
You must be at least 17 years old to access this App.
Apps in this category may contain frequent and intense offensive language; Frequent and intense cartoon, fantasy or realistic violence: frequent and intense adult, scary and sexually suggestive subjects: as well as sexual content, nudity, tobacco, alcohol and drugs, may not be suitable for children under 17 years of age.
RadioPiave - Belluno Screenshots
RadioPiave - Belluno poster
RadioPiave - Belluno poster

About RadioPiave - Belluno

Oltre trent’anni di presenza nel panorama informativo bellunese. Un traguardo di prestigio quello raggiunto da Radiopiave, l’emittente diocesana che quest'anno festeggia i sei lustri di vita e che è la più antica tra le radio nate nel Bellunese e ancora in attività. Era il 26 marzo del 1976. Risale a quel giorno la prima trasmissione di Radiopiave. In quei tempi, ricorda don Lorenzo Dell’Andrea che ne fu l’ideatore e il primo direttore, era molto diverso da oggi dar vita a una radio. Non c’era ancora una normativa specifica per il settore e il fenomeno delle radio private, che si aggiungevano al monopolio della Rai, era una assoluta novità. All’inizio del 1976 partirono le trasmissioni di Radioteledolomiti e, qualche settimana dopo, quelle di Radiopiave. Da quei primi esordi di strada ne è stata fatta tanta, sia per spinta propulsiva interna, che ha portato la radio ad arricchire sempre più il proprio palinsesto e a diffondere sempre più il proprio segnale, sia per la necessità di adeguarsi alla normativa, sempre più particolareggiata ed esigente, in modo da mantenere e rafforzare la propria presenza nell’etere.
Show More

What's New in the Latest Version 2.0

Last updated on Jun 15, 2017
Version History
2.0
Jun 15, 2017

RadioPiave - Belluno FAQ

Click here to learn how to download RadioPiave - Belluno in restricted country or region.
Check the following list to see the minimum requirements of RadioPiave - Belluno.
iPhone
iPad
RadioPiave - Belluno supports English, Italian, Spanish

RadioPiave - Belluno Alternative

You May Also Like

Get more from MariaTv